I made this widget at MyFlashFetish.com.

Arz's Delicious Homemade

Assalamualaikum w.b.t,

- Terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog Arz’s Delicious Homemade. Arz’s Delicious Homemade menerima tempahan untuk sebarang majlis (Pertunangan, Perkahwinan, Hari jadi, Kenduri kesyukuran dan sebagainya).

- Nikmati kelazatan produk Arz’s Delicious Homemade dgn dekorasi yg cantik & menarik pada harga yg berbaloi.. :)

- Untuk pertanyaan atau tempahan sila hubungi saya: Arz / Lena : 019-6056500

- Email : rz_lena@yahoo.com, WhatsApp : 019-6056500

- Tempat: Pangsapuri Seri Proton, Kg Jawa Klang.

- Tempahan hendaklah dibuat seawal 2-3 minggu bergantung kpd kuantiti tempahan tersebut. Lagi awal lagi bagus.

- 50% deposit hendaklah dibayar atau bank in ke akaun Maybank saya bg tempahan RM100 & ke atas. Email bukti bayaran ke : rz_lena@yahoo.com

- Pickup point : Pangsapuri Seri Proton, Kg Jawa Klang dan Shah Alam.


**
****Terima Kasih******


Salam... kali ni kite nk kongsi resepi blueberry muffin. kite buat mlm tadi..sajer nk nerai resepi yg ada kat buku kompilasi kek oleh kak noraini zakaria sbb senang jer nak buat .... & bahan pun tk banyak.

muffin nih sedap makan panas2... paling sesuai utk minum petang....
klo korang nk nerai ... resepi kat bawah yer... kita layan gambar dulu.

Muffin blueberry
250gm tepung gandum
2 sudu teh serbuk penaik
150gm minyak masak
150gm susu segar/uht
120gm gula kastor (kite letak 100gm jer ... nk kurang kan gula)
1 sudu kecil garam
2 biji telur sederhana
inti - blueberry secukupnya

cara:-
1. pukul telur ngan garfu hingga sebati. ketepikan.
2. Satukan minyak, susu, gula, garam & telur. Kacau bahan2 ini hingga sebati.
3. Ayah tepung & serbuk penaik dlm bekas lain. Tuang adunan telur tasi kedalam tepung & gaul sebati. Terlebih gaul(overmixing) akan menyebabkan muffin keras.
4. Sediakan tin muffin. Alas dgn papercup. tuang adunan 1/2 cwn & letakkan inti bluberry & tutup inti ngan adunan muffin.
5. Bakar adunan dlm oven yg dah sedia dipanaskan selama 25min atau hingga masak.

0 comments: