I made this widget at MyFlashFetish.com.

Arz's Delicious Homemade

Assalamualaikum w.b.t,

- Terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog Arz’s Delicious Homemade. Arz’s Delicious Homemade menerima tempahan untuk sebarang majlis (Pertunangan, Perkahwinan, Hari jadi, Kenduri kesyukuran dan sebagainya).

- Nikmati kelazatan produk Arz’s Delicious Homemade dgn dekorasi yg cantik & menarik pada harga yg berbaloi.. :)

- Untuk pertanyaan atau tempahan sila hubungi saya: Arz / Lena : 019-6056500

- Email : rz_lena@yahoo.com, WhatsApp : 019-6056500

- Tempat: Pangsapuri Seri Proton, Kg Jawa Klang.

- Tempahan hendaklah dibuat seawal 2-3 minggu bergantung kpd kuantiti tempahan tersebut. Lagi awal lagi bagus.

- 50% deposit hendaklah dibayar atau bank in ke akaun Maybank saya bg tempahan RM100 & ke atas. Email bukti bayaran ke : rz_lena@yahoo.com

- Pickup point : Pangsapuri Seri Proton, Kg Jawa Klang dan Shah Alam.


**
****Terima Kasih******


Salam....korang....
minggu lepas saya menjelajah dari blog ke blog..terpandang kek batik dari blog Wendyy. Memandangkan semua bahan2 ada dlm rumah & tak perlu ke pasaraya utk mencarinya.. maka tergerak hati untuk membuat kek batik nie... Senang sangat nk buat ...Nie la hasilnya... mmg sedap, mmg lazat. klo tak percaya...korang cuba la...Terima kasih Wendyy sudi share resepi. Tapi saya olah sket ikut citarasa tekak saya ...waakkaa... so saya plak share resepi nie ..

Resepi asal : Wendyy
Diolah semula oleh : Arz's


bahan2:
1 peket biskut marie lebihi kurang 300gm
150gm milo
60gm serbuk koko
180gm gula (ikut la.. kalau nk manis lagi lebihkan gula)
150gm susu pekat manis
4 biji telur
1sudu esen vanila
60gm air
100gm butter/magerin

cara:
1. alas loyang berukuran 8inci dengan kertas mcm gambar kat bawah nie.


2. Masukkan semua bahan2 di atas kecuali butter ke dalam kuali atau periuk yg senang korang nk kacau2...
3. kacau sebati..supaya tidak berketul2. Kemudian masak atas api sederhana sambil kacau tanpa henti.
4. Bila dah kelihatan berlikat & masak. Angkat & biarkan suam sedikit baru tuang sikit dalam loyang.
5. Susun biskut marie seperti dlm gambar kat bawah atau ikut citarasa masing2 la nk susun mcm mana pun... kemudian lapis kembali dengan adunan coklat tadi.. susun lagi biskut marie... lakukan sehingga habis. Bila dah habis... tekan2 sikit biskut marie tuh dengan kertas supaya dia padat & kemas sket.
6. Simpan dalam peti sejuk 2-3 jam sebelum dihidangkan.

7. So, ini lah hasilnya... mmg sedap.. kejap jer dah abis..

2 comments:

zue said...

Dh lama tk buat..dh lupa...
Susah dh nk cri biskut marie skrng ni..

Arz HomeMade said...

kat pasaraya bnyk la zue...